Dag 7: Min bästa vän

Dagens ämne i bloggutmaningen var svår. Den satte i gång många tankar och funderingar. Vem är min bästa vän?

Den jag tänker på när jag ser något roligt och vill dela det med någon?
Den första jag ringer till när jag mår dåligt?
Den som vet mer om mig än någon annan?
Den jag har haft roligast med genom åren?
Den jag kan ringa till oavsett tid på dygnet och som alltid alltid svarar?
Den som fanns där, när alla andra tycktes försvinna?
Den som hoppades åt mig när jag inte klarade av det själv?
Den som lyssnar och förstår bättre än någon annan?
Den som får mig att känna mig som en bättre, roligare version av mig själv?
Den som lämnar störst tomrum när den inte är där?
Den som uppfyller flest av de här egenskaperna?

Jag har inget svar. Och det behövs kanske inte heller.

Det här är också kärlek.

 

Lämna en kommentar