Månadsutmaning – dag 1

För att komma igång med skrivandet ger jag mig själv en månadsutmaning. Jag hittade den hos min vän Elin. Den består av 30 vitt skilda ämnen, för novembers 30 dagar. För att inte komma efter redan från början, startar jag med två inlägg idag. Först ut: en helt ohämmad, associativ text, med de tankar som dök upp när jag började skriva utifrån rubriken.

Om mig

Jag har bott i Stockholms innerstad hela mitt liv, förutom fyra månader i Frankrike. De fyra månaderna var för övrigt bland de bästa i mitt liv. (I alla fall dittills.) Det berodde antagligen på att jag äntligen var fri från den betygshets som jag ägnat mig åt i så många år innan dess. Jag var betydligt lugnare än jag någonsin varit när jag pluggade här hemma. Dessutom trivdes jag i klimatet i Provence.

Varför parentesen dittills? Jo, innan jag åkte till Frankrike hade jag inte varit kär. Eller jo, förresten. Jag var ju kär medan jag var där, till och med. Men jag hade aldrig varit i ett förhållande. Aldrig fått uppleva besvarad kärlek fullt ut. Det fick jag göra två år senare. Det är fem fyra år sedan nu och fortfarande något av det häftigaste jag upplevt. Kärlek alltså. Och förälskelse!

Sedan dess har jag varit kär igen. Och konstaterat att upplevelsen inte är likadan varje gång. Men alltid lika fin.

Just nu är jag vilsen.

Kommentera

