Sjukling

Den här veckan har jag inte gjort så mycket annat än att ligga i soffan och glo på film… har varit sjuk och tyckt synd om mig själv. Man kan tycka att det skulle gett mig mycket tid att blogga men jag har saknat både ork och inspiration. Har ju inte precis ställt mig och lagat några gourmetmåltider att blogga om heller (fast jag bakade faktiskt kanelbullar förra helgen, innan jag blev helt däckad).

Av veckans måltider fastande följande två på bild:

tortillapizza med lök, tonfisk, vitkål och mozzarella

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tonfisk på pizza hade jag aldrig testat innan – man tager vad man haver när man inte orkar gå och handla. Det var ok, men jag föredrar ändå att äta min tonfisk kall, som i mackan nedan (yum).  Tanken med vitkålen var att den skulle bli rostad, men det räckte visst inte tiden i ugnen till… medaljens baksida med den snabba tortillapizzan alltså.

 

rågmacka med tonfisksröra (med gräddfil, rödlök och peppar), groddar och avokado

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En klassiker som alltid funkar!

Kommentera

