Lördagsgodis

Efter en hel vecka i sjuksängen var det skönt att kunna gå ut och ta sig en liten promenad idag. När jag kom ut i tövädret kändes det nästan lite vårigt – solen kom till och med fram en stund (fast det hann snöa lite också).

På min promenad insåg jag plötsligt att jag var alldeles i närheten av Pärlans konfektyr. Jag läste om denna lilla butik redan när de öppnade i höstas och har tänkt gå dit sedan dess. Trots att jag bor så pass nära har det liksom inte blivit av. Men idag så! Vad kunde väl vara ett bättre sätt att fira sitt tillfrisknande med? Jag pratade en stund med den trevliga tjejen i butiken och köpte sedan med mig en kola av varje sort. De har fem smaker:
mandel, lakrits, mint, havssalt och choklad. Har bara provat en än så länge, men den bådade gott… 🙂

Riktigt lyxigt lördagsgodis – hemgjorda köpekolor äter man ju inte så ofta.

 

Här kan man läsa mer om Pärlan och se bilder från tillverkningen och butiken.
Brukar du göra kola på julen eller annars?

3 thoughts on “Lördagsgodis

  1. Katja skriver:

    Tack Ellen för det bästa tipset! Verkar skitroligt, har sökt nu och hoppas för en gångs skull att de faktiskt ska höra av sig. 😉

  2. Katja skriver:

    Haha, ja det ska jag definitivt göra. Vad söker du för jobb? Så kan jag säga till om jag snubblar över något kul i ditt område. 🙂

  3. Cecilia skriver:

    Dessa kolor har jag också läst om. Får se till att ha vägarna förbi där nångång, helt enkelt =)

Kommentera

