Nyårslöften

Förra året hade jag ett nyårslöfte som bestod av en lista över saker jag skulle baka och laga under året. Trots att jag lagar och bakar en hel del blev det inte så mycket avprickat:

Bak:

  • Rulltårta
  • Baba au rhum
  • En GOD cheesecake
  • Knäckebröd
  • Macarons
  • Bagels
  • Surdegsbröd
  • Crème Caramel
  • Chokladbiskvier

Mat:

  • Sushi
  • Helstekt kyckling
  • Hemgravad lax
  • Polska pierogi
  • Piroger
  • Gnocchi
  • Langos
  • Leverpastej/paté

Pinsamt! Jag får helt enkelt fortsätta på listan under 2011…

På festen jag var på igår var vi ett gäng som bestämde att hitta på nyårslöften åt varandra. Vi skrev löften på varsin lapp, sedan fick man dra. Den jag fick var lämpligt nog matrelaterad: jag ska ta med mig en ananas till alla fester jag går på under 2011.
Det ska jag väl kunna klara av?! Och det lär ju funka bra som ”isbrytare” – man har samtalsämnet med sig. 😉

Har ni några nyårslöften?

Kommentera

