Julkalender!

Glad December på er! Har ni öppnat första luckan i någon kalender än?

Själv brukar jag tillverka en egen kalender i papper varje år, som jag ger till min pappa i födelsedagspresent. Det är lägligt eftersom han fyller år den 27 november. Pysslandet med kalendern är dessutom ett bra sätt att komma i stämning inför december. Det är en traditionen jag har haft i över tio år nu.

Men i år blev det tyvärr ingen kalender, eftersom jag har haft för mycket att göra – vilket ju också syns på bloggfrekvensen. Men för att råda bot på bägge dessa missar tänkte jag försöka mig på en blogg-julkalender i år! Tillägnad min lilla pappa, förstås.

Min plan är: ett recept om dagen, som har anknytning antingen till julen eller till min far (vad det innebär återstår att se).

2 thoughts on “Julkalender!

  1. […] 4: Julköttbullar med kryddpeppar 4 December, 2010 av pannanochpennan På tal om julkalendrar och traditioner. Ända sedan jag började läsa Bamse vid 4-5 års ålder har också gillat den julkalender som […]

  2. […] Att vegetarisk mat kan vara både god och mättande vet de flesta. Andra behöver påminnas ibland – eller hur pappa? […]

Kommentera

