Svenska matbloggare…

…är fint folk!
Gårdagens workshop, på matmässan i Älvsjö var fantastiskt lyckad och trevlig. Stort tack till initiativtagarna Kinna, Stellan och Pia! Och alla andra inblandade förstås!
En rad intressanta ämnen avhandlades under workshopen, men istället för att babbla på i sedvanlig stil gör jag det enkelt för mig och hänvisar till Katjas inlägg, som sammanfattar det hela på ett fint vis. (Det var för övrigt tack vare Katja som jag över huvud taget hittade rätt inne på mässan – jag kände igen henne, och hon mig. En kram fick jag till och med!)

Förutom Katja fick jag ansikten till flera andra namn från bloggarna i min bokmärkesrad. Precis som jag skrev på gruppens Facebook-sida, så blev jag nog lite star struck 🙂

Efter workshopen gick jag runt på mässan tillsammans med Rasmus, som skriver bloggen Vegologi. Medan Rasmus fokuserade på olivoljor var jag mer nyfiken på alla ostar. Vi enades dock av vårt chokladintresse, och lyckades nog provsmaka allt som fanns i lokalen i den vägen… Tre och en halv timme efter att vi gått in, kom vi ut från mässhallen, fullproppade av smakprover  – och fullastade med diverse matinköp.

Jag köpte ricottaost, gelésocker (yes – inget mer gelatin!), öländska kroppkakor, kolsyrad choklad, zucchinitapenade… för att nämna några saker. De dyker nog upp på bloggen efter hand…

Sannerligen en lyckad dag!

Den snygga loggan är gjord av Christopher Anderton, Deluxive.

One thought on “Svenska matbloggare…

  1. […] sedan Matmässan, har jag haft en burk smetana stående i kylskpået (eftersom Valio sponsrade Svenska Matbloggares […]

Kommentera

