Efterlysning: avokadotips

Häromdagen fyndade jag ett nät med avokado på Hemköp. 15 kr för sju stycken! Sånt gillar vi.De var rätt hårda, så jag tänkte att jag hade tid på mig att äta upp dem. Men typiskt nog mognade de osedvanligt snabbt och nu måste jag snarast möjligt komma på olika goda sätt att äta upp dem. (Ja, detta är dagens i-landsproblem!)

I sallad funkar det ju bra med avokado (en halva har redan gått hädan den vägen) men det blir lite trist i längden, och kalla lunchsallader känns inte så kul i det annalkande snökaoset.

En annan idé  annat är förstås att göra guacamole, det blir det säkert av någon av de resterande.

Till frukostmackor har jag en favoritkombo av mosad avokado, keso, groddar och örtsalt.

Men sen då? Vad är era bästa avokadotips?

2 thoughts on “Efterlysning: avokadotips

  1. Om det fortfarande är ett problem (eller kanske till nästa gång du köper på dej) så har vi gjort en god räkcocktail med mycket avokado i dag. Hittade även en urgod avokadosallad hos Birgitta Höglund som vi åt till grillat idag.
    Annars är det gott att mosa på mackan och ha skivat kalkonkött på.

    Ha en bra helg.

  2. Cicci H skriver:

    Man kan mosa avocadon och blanda med fin kakao och honung efter tycke och smak, vilket ger en alldeles jättegod och (så gott som ) nyttig chokladmousse! http://www.ica.se/recept?recipeid=609456. Jag letade pp länken åt dig!

Kommentera

