4×5, matbloggsversionen

Den här listan med ”fyra saker” cirkulerar just nu i bloggvärlden. Självklart hakar jag på, fast med matbloggsvinkling på det hela.

4 mat-tv-program jag gärna ser (el. brukade se)
Mat-Tina (urmodern!)
allt med Jamie Oliver (där allt är lovely och beeeautiful)
Leila bakar
No reservations med Anthony Bourdain

4 saker jag gjort ätit idag
Långfil med hemgjord körsbärskompott
”Månsamat” (efter skånskt familjerecept)
Kardemummabulle från Valhallabageriet
Fisksoppa med fänkål och saffran

4 s(m)aker jag längtar efter
Årets Blossaglögg
nybakta lussebullar
mammas langos
och så vill jag prova att göra egen ostkaka

4 saker på önskelistan
En KitchenAid el. dylik apparat
En livstidsförbrukning av saffran
Att bli bjuden på en lyxig brunch
Ett besök på Operakällaren

4 s(m)aker jag avskyr ogillar
Majonnäs, senap, koriander, kaffe

 

Jag skickar utmaningen vidare till Matverkstan, Pickipicki och Kryddburken. Men vem som helst som är sugen får förstås svara, i egen blogg eller här i kommentarerna.

One thought on “4×5, matbloggsversionen

  1. […] inte vilken längre) in på bloggen Frostrosor. Där hittade jag, till min stora förvåning, min lista. Ja, listan var ju inte min från början, men jag lade till mat-vinklingen på den. Sedan […]

Kommentera

