TV-tips: Kakornas kungar

Att jag är kak-och-bakintresserad har knappast gått någon förbi. Idag var det en av mina klasskompisar som tipsade mig om en dokumentär hon tyckte skulle passa mig.

Kakornas kungar är en amerikansk film från 2009, som handlar om de franska konditor- mästerskapen (Meilleurs Ouvriers de France). I 1 timme och 23 minuter får man följa de tävlande under tre tävlingsdagar av vispande, bakande och chokladskapande.
Det låter sannerligen som något för mig (-tack för tipset kära klassis)! 🙂 Här kan man läsa mer om dokumentären, som mottagit flera priser.

Filmen sändes i tisdags kväll i SVT, men tack vare finurliga SVT Play kan vi som missade den se den på nätet istället. Videon finns tillgänglig t.0.m. 18 november. Filmen går också i repris i SVT1, nu på söndag kl 10.35.

Är det någon av er läsare som har sett den?

2 thoughts on “TV-tips: Kakornas kungar

  1. tina skriver:

    Jag såg delvis, medan jag gjorde annat. När de tävlande var rörda till tårar, fint. Skulle gärna se hela.

  2. Cecilia skriver:

    Tack för tipset! Det var en mycket intressant dokumentär. Så otroligt duktiga! Jag kan lägga ner med en gång… =)

    Trevlig helg!

Kommentera

