Mysteriet med den försvunna keson

I augusti började ryktetbland matbloggarna om den nya produkten Keso Mellanmål, som skulle bestå av en mindre kesoburk med frukt och nötter i locket. Jag tyckte det lät som en bra produkt, som jag skulle kunna köpa. Visserligen är det lätt att åstadkomma samma sak själv hemma, men ibland står man ändå där i affären och önskar att det fanns ett alternativ till Risifrutti – något som inte får blodsockret att åka berg-och-dal-bana.

Enligt Arlas pressmeddelande skulle den nya Keson komma ut i butik v.36. Nu är det v.42 och jag har inte sett röken av produkten, trots att jag hunnit titta i många olika butiker. Igår konstaterade jag att den inte fanns på Arlas webbplats heller. Ett mysterium, sannerligen!

Men mysterier är till för att lösas, så jag mejlade Arlas kundstjänst.
Idag fick jag svar!

Vad roligt att du är så nyfiken på vår nya Keso® Mellanmål. Vi hade sett fram emot att få lansera den vecka 36, men måste meddela att vi får ha tålamod till i början på nästa år, då det blivit förseningar med lanseringen.

Den som väntar på något gott…

Så nu vet vi det och kan sova gott om nätterna igen, och drömma om ett gott nytt 2011 😉

Kommentera

