Resereportage?

Ja, jag vet att jag lovade ett Shanghai-inlägg, och det kommer. Jag måste bara få min hemtenta klar och inlämnad (senast torsdag) så att jag kan ge inlägget den tid det förtjänar.

Tills vidare vill jag tipsa om Solresors tävling, där man har chansen att få ett uppdrag som resereporter, en vecka på Teneriffa. Låter det inte fantastiskt? Tävlingen är öppen för alla som har en blogg, klicka dig in på webbplatsen för att läsa reglerna.

Själv har jag ju mina matskribentambitioner, och ett resereportage av mig skulle säkert till stor del handla om mat och godsaker (jag behöver bara titta igenom mina Shanghai-bilder för att ana ett mönster)…

Mitt drömresmål just nu vore Italien, och Kalabrien. Jag har faktiskt aldrig varit i denna gourmetmatens högborg, men jag kan verkligen föreställa mig att det är alldeles, alldeles underbart.

Vad är ditt bästa matminne från en utlandsresa?

2 thoughts on “Resereportage?

  1. @Receptomaten skriver:

    Bästa matminne, ja den här kom som på slutet..
    I tullen på Arlanda för att vara exakt och efter en charter till Tunisien börjar jag tänka på alla regler – tänk om man inte får ta in livsmedel hur som helst?

    Självklar blir jag tullad och får öppna min stora militära ryggsäck. Kanske att den är grön som gjorde att jag blev utvald? Jaja, ca 10 minuter senare när tullflickan och tullmannen tackar för sig och önskar mig lycka till i köket.
    Kryddor i massor och mängder av konserver. Det visade sig att jag hade nästan 10 kilo livsmedel med mig hem 🙂

    • pannanochpennan skriver:

      Haha, den var fin. Vänta tills jag är klar med Shanghaiinlägget, jag har en bild på den samlade matshoppingen…

Kommentera

