Ny årstid, nya tag!

Nej, nu har det varit tyst här alldeles för länge. Vet inte vad som hände, sommaren brukar för mig vara en period full av gastronomiska upplevelser, recepttestande och bakande. Kanske beror det på att sommaren var så ovanligt varm – men jag har inte stått i köket alls lika mycket som jag brukar.

Lyckligtvis älskar jag värme, så jag har njutit i stora drag av hettan. Men det fanns dagar då jag faktiskt längtade efter regn, så man kunde vara inne och baka bullar…
Men istället blev det ett par varv med glassmaskinen, och ovanligt många grillmiddagar (vilket annars är rätt ovanligt i min familj).

Men nu ska det faktiskt bli ganska skönt med lite höst. Att komma tillbaka till vardagen, med rutiner och välbekanta ansikten i plugget är faktiskt ganska skönt. Kurserna är ju nya, så det lär inte bli tråkigt i alla fall! Det kommer bli mycket att göra, men jag ska ändå försöka bli mer aktiv här på bloggen. Det är dags att hitta tillbaka till både köket och skrivandet!

Nästa inlägg kommer att ägnas åt ett resereportage – jag har ju nämligen varit i Shanghai sedan sist…!

One thought on “Ny årstid, nya tag!

  1. Katja skriver:

    det ska bli jättekul att läsa om, hoppas du hade det fint!! nyfiken. 🙂

Kommentera

