Sommar och tävlingsbak

Long time, no write. Som vanligt var slutet av maj en hektisk tid av tentaplugg och avslutningsfester. Förra helgen var jag volontär på Pop Dakar, en endagsfestival vid Universitetet. Det var jobbigt, men mest kul, särskilt som jag fick jobba i köket i två av de tre dagarna 🙂

Men nu är terminen över och framför mig har jag en lång sommar. Det brukar innebära en ökad frekvens på bakningen, och förhoppningsvis nu också på bloggandet!

Häromdan fick jag äntligen tid att baka en kaka jag gått och funderat på ett tag: en hjortrontarte med chokladtryffel, som bidrag till tävlingen Årets hemmakonditor. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig (framförallt hjortroncurden) men jag skickade in receptet ändå. Här hittar ni det!

Tänk vad mycket kul man skulle kunna ha om man vann en Kitchen Aid…

Kommentera

