Det är mycket nu!

Den senaste veckan har varit väldigt omtumlande. Jag tror aldrig jag har upplevt så många känslor på så kort tid. Det började lite tungt, men de senaste dagarna har jag känt mig alldeles ovanligt glad och nöjd. Tillfreds med livet helt enkelt.

Igår blev det ännu bättre, hela TRE roliga grejer hände. I kronlogisk ordning:

  • På morgonen fick jag min nya spis installerad! Det är en begagnad, men fräsch och fin spis med gasplattor och varmluftsugn. Jag är lite kär i den faktiskt.
  • Sedan fick jag veta att jag har vunnit Cake of Sweden! Min kaka blir Sveriges representant på världsutställningen och jag ska få åka till Shanghai! Jag har knappt fattat att det  än.
    Aldrig hade jag trott, då för en månad sen,  att det skulle gå så här bra i tävlingen! Inte ens när jag kom till final trodde jag det var möjligt, i konkurrens med proffsiga Jennies brownies.
    I morse var jag tvungen att gå in på hemsidan igen och kolla att det faktiskt var sant.
  • På kvällen ordnade jag och mina kursare en mycket lyckad klassfest. Efter en hel del planering och förarbete lyckades vi få ihop en rikigt bra kväll, med roliga aktiviteter och en dignande middagsbuffé. Till efterrätt blev det tre sorters kakor, däribland min cheesecake, som hade efterfrågats av mina nyfikna klasskompisar. (Jag bakade i torsdagskväll, innan jag visste att jag hade vunnit.) Att få fira vinsten på det här sättet, med så fina människor, var jättekul!

Det var, minst sagt, en fantastisk dag!

5 thoughts on “Det är mycket nu!

  1. Cecilia skriver:

    En sån härlig dag. Supergrattis till Cake of Sweden-vinsten!

  2. Ewa Beit skriver:

    Hej Ellen,

    Stort grattis till vinsten i Cake of Sweden. Du ska veta att vi verkligen höll tummarna för att ditt bidrag skulle vinna. Själv provsmakade jag din cheesecake i torsdags här i Stockholm. Tyckte mycket om den, inte så sockerstinn utan smakerna kom fram fint.

    Det var en härlig botten med tydlig saffranssmak, fräsch citronsmak i smeten och toppingen med blåbär smälte i munnen.

    Kakan kommer serveras som Cake of Sweden by Taste of Nordic i Shanghai.

    Än en gång GRATTIS Ellen!

    Hör av dig, se hemsidan för kontaktuppgifter.

    MVH
    Ewa

  3. Kalasgott skriver:

    Stort grattis till vinsten Ellen!! 🙂 Är suuuuperglad för din skull!! Det har förtjänade du! Måste verkligen baka din cheesecake, den verkar vara helt ljuvligt god!! Återigen, stort grattis – hoppas att du får en underbar vistelse i Shanghai! Kramar, Jennie.

  4. Hej! Jag tänkte bara sent omsider gratulera till vinsten! Det var verkligen en god kaka och dessutom genomtänkt – en perfekt representant för Sverige – så jag röstade på den i Stockholmsfinalen! Hoppas du får en trevlig resa och stort GRATTIS igen till en välförtjänt seger!

    • pannanochpennan skriver:

      Tack så mycket! Det är jättekul att höra – att den passar fler smaklökar än den närmaste familjens!
      Det ska bli roligt att se hur den blir med kinesiska ingredienser 🙂

      TACK igen!

Kommentera

