Detaljerna som gör det

Om du var ensam på en öde ö – vilka tre kryddor skulle du vilja ha med dig?

Mina skulle vara:

  • salt – nödvändigt för nästan all mat, lyfter fram alla smaker som redan finns där
  • saffran – passar till både sött och salt, har en underbar arom och ger dessutom fin färg
  • timjan – en örtkrydda som funkar till det mesta – min trotjänare i köket

Observera att det här är ett tvingat urval: det finns betydligt fler kryddor som känns viktiga! 🙂

Vilka kryddor skulle ni inte vilja vara utan?

5 thoughts on “Detaljerna som gör det

  1. Aleks skriver:

    Men om man nu är på en öde ö, finns det inte då obegränsad mängd salt? 😛

    Om jag nu väljer bort salt så skulle det vara

    Oregano
    Curry
    Peppar

    Ingen direkt motivering, använder de mest bara 🙂

  2. @Receptomaten skriver:

    Grattis massor till COS segern!! Glad jag blev att det blev just din kaka! Grattis igen!!

  3. Far skriver:

    Du får se att paprikapulver blir en av dina bästa vänner till slut!

  4. pannanochpennan skriver:

    Aleks: Det har du i och för sig rätt i. Jag har uppenbarligen lämnat mina naturvetardagar bakom mig 😉 Eller snarare så såg jag på frågan mer principiellt: vad som är viktigast för en. Men kör jag efter din princip så blir det svårare, den fjärde är inte lika självklar…

    Receptomaten: Tack så mycket! Jättekul att höra, trevligt att det är fler än mina närmaste som uppskattar den! 🙂

    Far: Inget fel på paprikapulver, nej. Just nu är det timjan jag hakat upp mig på, men det kan ju ändras.

  5. Far skriver:

    Jo. Jag använder alltid bägge.

Kommentera

