Cheeses!

Jag har gått till final i Cake of Sweden!!! 😀
Min saffran- och blåbärscheesecake kom trea i omröstningen, och blev juryns favorit! Jag är så glad! Vill tacka alla fina människor som röstade på mig – och juryn, som gett mig en finalplats. Deras motivering löd:
”Ett bakverk som på ett innovativt sätt kombinerar svenska traditioner, landskap och smaker. Bakverket har alla förutsättningar att bli en modern svensk klassiker.”

Finalen kommer ske dels genom provsmakningar på caféer, dels genom en ny omröstning på nätet.

Vinnarkakan får alltså representera Sverige på världsutställningen i Shanghai. Tänk vilken ära det vore! Och det blir ju inte sämre av att receptmakaren också får en resa dit…

Men jag vågar inte ha så höga förhoppningar. Jag har hårt motstånd i form av brownies (eller brunisar kanske?) och jag tror att det ligger i mänsklig (eller i alla fall kvinnlig?) natur att välja saker som innehåller choklad före annat… Men tävlingen handlar ju om Cake of Sweden – förhoppningsvis går mina blågula smaker hem!

Glöm inte att rösta på mig! 🙂 Om man bor i närheten av något av de deltagande caféerna kan anmäla sig till provsmakning!

Jag hoppas att någon provar att baka kakan själv också, receptet finns här.

4 thoughts on “Cheeses!

  1. bermudabenny skriver:

    Hur långt skulle jag komma på det enda jag kan: Kladdkaka? 😉 Lycka till!

    • pannanochpennan skriver:

      Säg inte det, brownies är väl en form av kladdkaka, och se hur det gick för dem! 😉
      Tack för lyckönskningen!

  2. Yasemin skriver:

    Åhh grattis! Så det var du som har gjort denna goa skapelse.

Kommentera

