Gelatin utan problem

Förresten, jag kom på en grej:
i och med mitt bidrag till Cake of Sweden, kan jag också pricka av en till grej på min lista med ”bakfobier”, som jag tidigare nämnt. Jag använde ju gelatin i toppingen på min cheesecake, och det är något jag har varit lite rädd för… Detta sedan en obehaglig upplevelse med en moussetårta på min brors studentmottagning för några år sedan. Men min blåbärsgelé blev jättebra, så nu har jag en bakfobi mindre!
Nästa gång ska jag pröva att använda agar agar, ett algbaserat geleringsmedel, som till skillnad från gelatin är vegetariskt.

2 thoughts on “Gelatin utan problem

  1. Starfighter skriver:

    Heja Pannan och pennan!
    Ditt bidrag till Cake of Sweden är sååå vackert. Och det låter jättegott. Hoppas att du vinner för just nu ligger du på en andraplats. Jag tycker att du borde få åka till Shanghai 🙂

    • pannanochpennan skriver:

      Åh, tack så mycket, vad kul att du tycker det!
      Det skulle vara fantastiskt att få åka till Shanghai, men jag vågar inte riktigt hoppas… men det är kul att vara med i racet i alla fall 🙂

      //Ellen

Kommentera

