Alla är inte matnördar

Brorsan kom hem från Kina i helgen. Jag såg med spänning fram emot att se vad han hade köpt på sig för kulinariska exotiska ting. Gissa om jag blev besviken när han plockade fram: en påse grönt te. Och inget mer.

”Det var inte så lätt att hitta nån mataffär” var hans förklaring.
”Inte ens snacks eller så, menar du att det inte fanns nånstans?!”, undrade jag förstås.
”Joo, du ska se mitt jätteförråd Pocky som jag köpte ..!”

Kinapinnar?!

Ett lager japanskt (!) godis – som dessutom finns i Sverige – och en påse grönt te, är alltså all matshopping min bror lyckades åstadkomma på tio dagar i Kina. Det är bara att konstatera: alla är inte matnördar som jag.

Kommentera

