För vems skull skriver jag?

Att skriva en blogg handlar för mig dels om själva skrivandet: jag gillar språk och ord och att sätta mig ner och skriva är något jag njuter av, oavsett vad det handlar om. Eftersom mat är något jag verkligen älskar så är det förstås något av det roligaste!
Skriva kan man ju göra i många former, men en blogg tillför något mer: den är inte enkelriktad, utan en dialog med – tänkta eller faktiska – läsare. När man skriver en nischad blogg som denna är förstås drömmen att likasinnade ska hitta hit och läsa, kommentera och diskutera.

De senaste åren har andra matbloggar(e) varit mina absolut största inspirationskällor, och nu vill jag försöka ta mig in ytterligare i den världen, och förhoppningsvis kunna bidra med något!

Nu registrerar jag mig på Matbloggar.se, med förhoppningen att fler ska kunna hitta mig framöver!

Kommentera

