Tips för matnördar

Att äta ute är en lyx som de flesta av oss kanske inte kostar på sig så ofta. (Särskilt som student är det knappast något som kan prioriteras – hur gärna jag än skulle önska det!) Därför känns det viktigt att man får ut så mycket som möjligt av restaurangbesöket när man väl gör det. Alla, oavsett budget, vill förstås bli nöjda med det de betalar för. Men hur vet man innan vad som är bra?

Tidningarnas restaurangrecensioner i alla ära – jag älskar att läsa dem! – men ännu bättre är ju att få mer personliga tips och recensioner av fler personer.  Tur då att Ted Valentin finns. Han har skapat en samling kartsajter, där vem som helst kan lämna omdömen och betyg. Sedan tidigare finns en sajt för sushi och en för caféer, och häromveckan lanserades äntligen restaurangkartan.se!

Själv kan jag sitta länge och bara surfa runt bland tipsen, nästan som ett slags fönstershopping. Och listan över ställen jag vill besöka växer… Jag har också börjat så smått med att skrivna egna omdömen. Här hittar ni min karta.

Kommentera

