Min matprofil i listform

favorit-maträtt: varierar. Men en återkommande favorit är laxpudding (eller snarare laxgratäng, eftersom jag gör den utan ägg)

favorit-kryddor: salt, kanel, saffran

favoritpålägg: mosad avokado och keso

favorit-frukost: Fil eller yoghurt med flingor är ett måste!

favorit-macka: Göra själv: se pålägg ovan
Köpe: ”Vegetarisk och lite grekisk” på Sandys (sallad, feta, keso, oliver, tomat)

favorit-snabbmatställe: Ki-mama (sushi) eller Max (delifresh kycklingburgare)

favorit-pizza: hmm… vet faktiskt inte. Har varit låst till quattro utan musslor så länge nu… Dags att prova nåt nytt?

favorit-grönsak: Broccoli eller gurka.

favorit-frukt: Beror på säsong. Men ananas är alltid gott.

favorit-skaldjur: Räkor och kräftstjärtar på burk är de enda jag äter…

äckligaste mat: flaki: polsk soppa gjord på komage

favorit-dryck: te!

äckligaste dryck: öl

finns alltid i mitt kylskåp: filmjölk, ägg, morötter

finns alltid i min frys: det ryms inte så mycket i mitt lilla frysfack, men det finns alltid rester av nåt jag bakat
(när jag hade en riktig frys: frysgrönsaker och lax)

mat jag oftast äter: filmjölk med flingor om det räknas. Annars är det kanske något vegetariskt hopplock, som gårdagens pasta med lins- & tomatsås och champinjoner

mat jag är bäst på att laga: Bäst på? Konstig fråga. Allt går väl om man bara vill? Annars är det nog bakar jag gör bäst.

kokt/stekt/friterat: beror på! (råvaror/årstid/humör)

hemlagat eller restaurang: gillar båda. Skulle definitivt äta ute oftare om jag hade råd. Men inget av det är kul om man aldrig gör det andra.

äta ensam eller äta med andra: sällskap är trevligt! Däremot har jag ingenting emot att laga mat ensam.

djur jag äter: de vanligaste, förutom kor.

något jag skulle vilja äta som jag aldrig ätit: olika sorters skaldjur: pilgrimsmusslor, ostron, hummer, krabba
eller såna där mirakelbär som förändrar smaksinnet så att surt blir sött osv.

Kommentera

