Projekt Pimp My Noodles

Jag har en idé. Sprungen ur den fantastiska tankekälla som kallas facebook.

Facebook, ursprungligen ett nätverk för universitetsstudenter, är idag tillgängligt för alla som är intresserade, må de vara studenter, föräldrar, barn, pensionärer eller helt enkelt vem som helst som har tröttnat på det verkliga livet och föredrar den enkla varianten där man meddelar sig med sin omgivning genom en-menings-statusuppdateringar.

Hursomhelst. Studenterna dominerar fortfarande facebook-världen, vilket snabbt blir uppenbart i min s k ”News feed”. Statusraden tycks vara det perfekta stället för att gnälla över studenttillvaron och den usla levnadsstandarden. Yttranden som ”Ska hämnas på SL för förseningarna, nu plankar jag istället” varvas med ”gröt gröt gröt” eller ”fest i helgen – nudlar resten av månaden”.

Vi har nu nått fram till pudelns nudelns kärna. Efter ett flertal exempel i stil med det sista har jag skapat en special-kategori här på bloggen, kallad Pimp My Noodles.

Här är det tänkt att jag – kanske med eventuella läsares hjälp – ska ge tips på hur man kan göra sin nudelmiddag roligare, nyttigare och framförallt godare. En viktig detalj är förstås att det fortfarande ska vara snabbt och billigt – det är ju därför man äter nudlarna, eller hur?

Så, nu sätter vi igång projektet Pimp My Noodles!

One thought on “Projekt Pimp My Noodles

  1. Anne skriver:

    Oh spännande 🙂 Jag hade en kompis som var jäkligt duktig på det.. nu kommer jag ju inte ihåg vad han hade i, men definitivt svamp och färsk tomat.. och massor av kryddor.

Kommentera

