Pennan är igång…

…och det finns väl knappast en bättre dag att inleda sin matbloggarkarriär än denna, när jag just fått veta att jag blev andraplatstagare i en baktävling?!

I höstas deltog jag i tävlingen ”Sveriges Härligaste Surdegsbröd” som anordnades av Fazer Bageri och Rebecca’s Kitchen. Rebeccas blogg är en av mina favoriter och inspirerad av hennes fantastiska bröd gjorde jag mitt första surdegsbak någonsin. Resultatet blev Kumminkottar, ett rågsurdegsbröd med korn.

Idag kom alltså finalistbeskedet, och jag är förstås jätteglad! Väldigt oväntat för mitt första försök, och klart uppmuntrande för fortsatta experiment!

Med detta sagt måste jag understryka att jag egentligen inte är en skrytsam person… men detta var så kul att jag inte kan låta bli att berätta det! 🙂

4 thoughts on “Pennan är igång…

  1. Nelin skriver:

    Grattis! Vilket bra pris du fick också, surdegsbröd ar SJUKT gott!

  2. Pär-Olov skriver:

    Men mitt pris var bättre… hihi…

    Jag har dock undrat hur många bidrag som kom in.

  3. pannanochpennan skriver:

    Ja, förstapriset smällde ju onekligen högre! Hur var resan?

    Jag har ännu inte fått tummen ur och bakat ditt bröd, men det ska bli av nån gång! 🙂

  4. […] uppmaningen om kreativitet i utformningen satsade jag på kottar. Jag har bloggat om brödet tidigare, men då utan recept. Eftersom det var mitt första surdegsbröd, skulle receptet säkert tåla […]

Kommentera

